Algemene Voorwaarden Salon


TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST
1. De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding (door de consument) van het aanbod (Trendy 10). Dit kan in het bedrijf plaatsvinden voorafgaande aan een behandeling, telefonisch, via e-mail of een online afsprakensysteem.

TOEPASSELIJKHEID
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Trendy 10 en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Trendy 10 en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. De algemene voorwaarden zijn bij
Trendy 10 in te zien en op verzoek van de consument worden deze zo spoedig mogelijk kosteloos toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld.
Deze algemene voorwaarden zijn tevens te vinden op https://trendy10.nl.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

VERPLICHTINGEN VAN TRENDY 10
1. Trendy 10 staat ervoor in dat de door haar verrichte werkzaamheden beantwoorden aan de overeenkomst en worden uitgevoerd met goed en zorgvuldig vakmanschap en met gebruik-making van deugdelijke materialen en middelen.
2. Trendy 10 licht de consument in over de aard en omvang van de behandeling, de in redelijk-heid te verwachten resultaten en de mogelijke risico’s verbonden aan de behandeling.
Trendy 10 vraagt de consument naar informatie die relevant is om de behandeling goed uit te kunnen voeren.
3. Trendy 10 wordt geacht te werken volgens haar/zijn beste kunnen, de geldende wet- en regelgeving, beroepscompetentieprofielen, branche specifieke normen en richtlijnen en de laatste stand der techniek. En verstrekt op basis hiervan adviezen en/of voert de behandeling uit. Indien noodzakelijk wordt een consument geadviseerd om voor aanvullende behandelingen of beoordeling een andere discipline te consulteren.
4. Trendy 10 zal geen handeling verrichten die buiten haar/zijn beroepscompetenties valt, zoals vastgelegd in het Beroepscompetentieprofiel.
5. Voorafgaand aan of bij de aanvang van elke behandeling of reeks behandelingen dient Trendy 10 de consument te informeren over de ter zake geldende prijs. Bij een reeks behande-lingen zal de afgesproken prijs niet tussentijds worden verhoogd.
6. De annuleringsvoorwaarden, voor zover van toepassing, worden kenbaar gemaakt aan de klant voordat de overeenkomst tot stand komt.
VERPLICHTINGEN VAN DE CONSUMENT
1. De consument dient Trendy 10 voor het aangaan van de overeenkomst op de hoogte te stellen van eventuele specifieke wensen.
2. De consument heeft de plicht alle door Trendy 10 gevraagde en noodzakelijke informatie te verstrekken die deze voor een goede uitvoering van de overeenkomst nodig heeft.

BETALING
1. Betalingen aan Trendy 10 dienen contant met een in Nederland algemeen geaccepteerd
betaalmiddel te geschieden. Contante betaling omvat ook bijschrijving van het verschuldigde
bedrag op een door Trendy 10 aangegeven bank- of girorekening op het tijdstip van de koop of
levering, of betaling door middel van door banken erkende vormen van elektronisch betalen.
2. Bij een reeks behandelingen kan Trendy 10 de consument verplichten tot een vooruitbetaling
van maximaal vijftig procent van de totaalprijs. Het resterende deel van totaalprijs zal na
voltooiing van de reeks behandelingen in rekening worden gebracht.
3. In geval de consument wegens overmacht verhinderd is de gemaakte afspraak na te komen,
zullen geen kosten in rekening worden gebracht.
4. Indien de consument ondanks herhaald verzoek niet uit zichzelf betaalt, komen de kosten die
Trendy 10 maakt om de geldvordering te innen voor rekening van de consument. De
berekening van de hoogte van de kosten die Trendy 10 in rekening kan brengen zal
overeenkomstig de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten.

AANSPRAKELIJKHEID
1. Trendy 10 is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een
tekortkoming die aan haarzelf of een persoon in haar dienst dan wel stagiaire is toe te rekenen.
2. Trendy 10 is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat de
consument onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft verstrekt. Trendy 10 is niet aansprakelijk
als het gewenste resultaat niet haalbaar blijkt te zijn.
3. De consument is tegenover Trendy 10 aansprakelijk voor door Trendy 10 geleden schade die
door een aan de consument toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt.
4. Bij de aanwezigheid van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is de aansprakelijkheid
van Trendy 10 beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van de
gesloten bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.

KLACHTEN
1. Het verdient sterke aanbeveling tekortkomingen per ommegaande na het ontdekken of
kunnen ontdekken daarvan schriftelijk dan wel elektronisch bij Trendy 10 in te dienen. Te lang
wachten met klagen kan nadelige gevolgen hebben voor de bewijspositie van de consument.
2. Trendy 10 beschikt over een voldoende bekend gemaakte regeling voor de opvang en
behandeling van klachten en behandelt een klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Trendy 10 zal eventuele tekortkomingen zo mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn.
Voor zover op de betreffende beroepsgroep de Wkkgz van toepassing is, maakt een
klachtenfunctionaris deel uit van de klachtenprocedure.
3. Als de klachtenprocedure niet tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing leidt,
ontstaat een geschil dat kan worden voorgelegd aan de Geschillencommissie.
4. De consument kan het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie. Dit geldt ook indien
de in lid 3 van dit artikel genoemde klachtenfunctionaris niet tot een oplossing komt inzake een
geschil tussen Trendy 10 en de consument. In dit laatste geval zal de klachtenfunctionaris de
consument wijzen op de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie.

GESCHILLENREGELING
1. Geschillen tussen consument en Trendy 10 over totstandkoming of de uitvoering van de
overeenkomsten, kunnen zowel door de consument als door Trendy 10 aanhangig worden
gemaakt bij de Geschillencommissie (https://www.degeschillencommissie.nl/).
2. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de
consument zijn klacht eerst bij Trendy 10 heeft ingediend.
3. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk twaalf maanden na de
datum waarop de consument de klacht bij Trendy 10 indiende, schriftelijk of in een andere door
de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.
4. Wanneer de consument een geschil aanhangig maakt bij de Geschillencommissie, is Trendy
10 aan deze keuze gebonden. Indien Trendy 10 een geschil aanhangig wil maken bij de
Geschillencommissie, moet hij de consument vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij
daarmee akkoord gaat. Trendy 10 dient daarbij aan tekondigen dat hij zich na het verstrijken
van de voornoemde termijn vrij zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken.
5. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor
haar geldende reglement. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden krachtens
dat reglement bij wege van bindend advies. Het reglement wordt desgevraagd toegezonden.
Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
6. Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde Geschillencommissie is bevoegd van
geschillen kennis te nemen.

AFWIJKINGEN
Individuele afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden, met inbegrip van individuele
aanvullingen, moeten schriftelijk dan wel elektronisch tussen Trendy 10 en consument worden
vastgelegd. Afwijkingen zijn alleen mogelijk indien deze in het voordeel van de consument zijn.